Når du bytter SIM-kort, hender det at du må gjøre noen innstillinger på telefonen din på nytt.
Nedenfor har vi samlet noen vanlige feil og tips til løsning, med beskrivelser for iPhone
Har du problemer med å komme på nett med mobilen, eller sende/motta MMS, er løsningen ofte å skru mobilen av og på. Har du fortsatt problemer, se punkt 2.
De fleste telefoner leveres med riktige nettverksinnstillinger, men noen ganger kan de ha falt ut. Dette løser seg ofte ved å nullstille nettverksinnstillingene.
Løsning: Slå på mobildata.
For at Internett og MMS skal fungere må mobildata være aktiv på telefonen din. For å vite om mobildata fungerer, kan du se etter et symbol som viser 4G, 3G, H, H+ eller E ved siden av dekningsindikator på skjermen din. Hvis du ikke ser symbolet må du;
1. Gå til innstillinger
2. Trykk på «Mobilnett»
3. Trykk på «Mobildatanettverk»
– Under «Mobildata» skal feltet «APN» fylles ut med: telenor.smart
– Under «MMS» skal feltet «APN» fylles ut med: telenor.mms
– Under «MMS» skal feltet «MMSC» fylles ut med: http://mmsc
– Under «MMS» skal feltet «MMSC» fylles ut med: mms-proxy.telenor.no: 8080
– Under «MMS» skal feltet «Maks MMS- størrelse» fylles ut med: 2097152
– Under «Delt internett» skal feltet «APN» fylles ut med: telenor.smart