Vi bruker cookies for å forbedre din opplevelse av nettsiden vår. Du aksepterer vår bruk av cookies ved å klikke OK

Veien til Hudyas salgsrekord i oktober!

I Hudya tester vi systematisk hvor og hvordan vi kan promotere produktene, plattformen og konseptet vårt mest mulig effektivt. Målet er best mulig resultat til lavest mulig kostnad. I oktober noterte vi salgsrekord samtidig som kostnadene per salg aldri har vært lavere.

Vi i Hudya har testet flere kampanjer på det norske markedet for å fange oppmerksomheten til potensielle kunder som trenger våre tjenester. Vi har blant annet annonsert på Facebook og andre utvalgte kanaler som folk oppsøker når de skal velge leverandør av strøm, forsikring, mobil og refinansiering.

Den digitale markedsføringen kommer i tillegg til de manuelle salgsaktivitetene på våre distribusjonskanaler i Bodø og Tromsø samt all kundekontakten på kundeservice i Oslo.

Flere salg til lavere kostnad

Erlend Nilsen er Hudyas Digital Acquisition Manager. Hans pasjon og hovedoppgave i Hudya er å rekruttere flest mulig kunder til lavest mulig kostnad. Nå er han er storfornøyd med utviklingen i kunderekrutteringen det siste halve året, og røper at målet er at kundeveksten blir selvfinansierende om kort tid.

Erlend Nilsen, Digital Acqusition Manager

– De tre viktigste måleparameterne våre er kostnaden per nye kunde vi får inn, kundens livsløpsverdi og avkastningen på markedsføringsinvesteringene våre (ROI). Og nå i oktober oppnådde vi en rekordhøy ROI, sier Erlend fornøyd.

Erlend har alltid Hudyas visjon i bakhodet når han utarbeider kampanjer.

– Jo flere tjenester kunden samler på vår plattform, jo mer sparer de, og jo lavere kostnader får vi per kunde, forteller han.

Prosess, testing og kommunikasjon

Erlend og kollega Thomas Daykin Johansen, leder for Hudya kundeservice, samarbeider tett om Hudyas kryssalgssaktiviteter. De kan fortelle at det er et møysommelig markedsførings- og databasert prosessarbeid hvor kontinuerlig A/B-testing styrer hvordan Hudya rekrutterer kunder og følger opp leads.

Så langt har testingen vist at mobil er en fornuftig tjeneste å starte med som innsalgsprodukt, og så kan de andre tjenestene krysselges inn etterpå.

– Den største oppsiden for dialogbasert markedsføring og salg er der kunden har få dialogalternativer å velge mellom. Vi har skapt enkle, forståelige dialoger som fungerer godt digitalt. Både mobil og strøm signerer kundene opp for der og da, mens de ber om å bli kontaktet for refinansiering og forsikring, og slik holdes våre kostnader nede, forklarer Erlend.

Erlend og Thomas forteller at kombinasjonen av digital og menneskelig kommunikasjon er viktig for å skape tillit og en god kundeopplevelse. Det må være hjerte og sjel i roboten, for å si det sånn.

– Når kunder bestiller mobil- eller strømabonnement digitalt på hudya.no, kontakter vi dem for en oppfølgingssamtale som ofte leder til leads og mersalg av forsikring og refinansiering. Kombinasjonen av vår digitale plattform og samtalen med et ekte menneske skaper trygghet og avdekker unike kundebehov, og det igjen gir oss store vekstmuligheter, sier Thomas.

Kundedialogen endres og testes kontinuerlig for at alt skal fungere optimalt.

– Hver eneste klikk, krone og konvertering analyseres og måles daglig, og tall gir oss svar! Bedres resultatet, beholdes endringen, forklarer Erlend.

Han mener vi foreløpig kun har sett en brøkdel av det vi kan oppnå med denne metoden.

– Vi har så vidt begynt! Med ytterligere forbedringer på CRM, responstid på leads, datainnsamling, automatisering og bruk av kunstig intelligens i dialogen, så blir dette riktig så morsomt, smiler han fornøyd.

Fornøyde kunder sprer budskapet

Summen av alle aktivitetene har gitt Hudya mer oppmerksomhet og flere kunder, og salgstallene har økt dramatisk siden sommeren.

– Med flere kunder i Hudya-systemet har vi lært masse, og vi har lyttet til tilbakemeldingene vi har fått. Vi har testet, lansert og tilpasset produkter og systemer underveis, og kundebehandlerne våre har gjort en formidabel innsats for å sette seg inn i kundens perspektiv, skape gode rutiner og yte vennlig og effektiv kundeservice. Alt dette har resultert i stadig mer fornøyde kunder som gjerne sprer det gode budskap videre, forteller Thomas.

Thomas Daykin Johansen, Head of Customer Service

Hudyas mobilprodukter har fått god omtale på populære portaler som leses av pris- og kvalitetsbevisste kunder, og i oktober ble Hudya Mobil kåret til best på pris i 6 GB-kategorien på dinside.no.

– Når kundene leser artikkelen og ser pristabellene over alle kategorier, ser de at vi ligger godt an prismessig på de øvrige abonnementene våre også, smiler Thomas.

Han er tror denne og lignende artikler har bidratt til at flere oppdager Hudya og bytter til oss.

I høst har Hudyas mobilabonnement dessuten fått stadig bedre score på sammenligningstjenesten bytt.no, hvor flere kunder har tatt seg tid til å evaluere kundetilfredshet, kundeservice, verdi for pengene og dekning.

Det varmer når kundene våre tar seg tid til å gi oss tilbakemelding, og enda bedre er det at de deler på sammenlikningstjenester som bytt.no.

– På under ett år har Hudya klatret stadig høyere på ratingen på bytt.no. Overvekten av hyggelige tilbakemeldinger fra fornøyde kunder varmer, og ikke minst gir det oss økt positiv oppmerksomhet og flere nye kunder. Det er spesielt gledelig at hele familier bytter til oss nå som vi nylig lanserte vårt spesialtilpassede abonnement Barn 1 GB, et godt tilskudd til våre øvrige abonnement, avslutter kundeservicelederen.