Vi bruker cookies for å forbedre din opplevelse av nettsiden vår. Du aksepterer vår bruk av cookies ved å klikke OK

Hudya blir en av de sterkeste distribusjonsaktørene i Skandinavia!

Veksten fortsetter, denne gangen i Danmark. Vi har kjøpt alle aktivitetene til det danske selskapet SalesPartners Direct Sales ApS, og kommer fremover til å snakke med 20.000 dansker hver dag!

Som et ledd i overtagelsen av aktivitetene, overføres aktivitetene i det danske selskapet til Hybrid Distribution ApS, et selskap i Hudya-konsernet. CEO Martin Nørtoft i SalesPartners Direct Sales ApS fortsetter i sin stilling som administrerende direktør i det nye selskapet, som beholder samme ledelse og samme kunder som tidligere.

Med 250 nye, dyktige danske ansatte i konsernet, kan Hudya for alvor sette fart i Danmark. Det danske tilskuddet gir oss en komplett distribusjonskapasitet i hele Skandinavia, hvor vi allerede har meget god kapasitet i Norge og Sverige.

Riktig valg for en etterlengtet skandinavisk utvidelse

CEO i Hudya Group AS, Børge Leknes, er storfornøyd med kjøpet av distribusjonsaktivitetene i Danmark. Han kan bekrefte at dette er en etterlengtet, skandinavisk utvidelse for Hudya.

– Da vi for en god tid tilbake luftet behovet for å knytte til oss et dansk distribusjonsselskap, pekte nettverket vårt på SalesPartners. Vi så raskt at det var rett kandidat for oss. SalesPartners er et suksessfullt og seriøst selskap som har fått til utrolig mye på kort tid, forteller Leknes.

Børge Leknes, CEO i Hudya Group, er storfornøyd med å få de dyktige medarbeiderne i SalesPartners med på laget. Foto: Pablo Verano

Hybrid Distribution vil styrke Hudyas posisjon kraftig både i Danmark og i Skandinavia.

– Vi er glade for å kunne tilføre vårt stadig voksende konsern mange nye, dyktige medarbeidere i Danmark. Etter å ha studert SalesPartners nøye i ett års tid, har vi sett at bedriftens utviklingsorienterte og kunderettede DNA passer vårt eget DNA som hånd i hanske, sier Leknes.

SalesPartners representerer en av Danmarks sterkeste, landsdekkende distribusjonskanaler, blant annet innen de vertikalene vi i Hudya tilbyr på vår plattform.

– Dette er en av Danmarks største og mest seriøse salgsselskaper. De har utviklet en helt unik salgsmetodikk, og leverer enestående resultater, sier Hudyas CEO fornøyd.

Hente ut og tilføre synergier

Vi kjører i kjent stil Hudyas Embrace & Extend-tilnærming når det nye selskapet Hybrid Distribution ApS innlemmes i konsernet.

– Med disse dyktige, danske medarbeiderne på laget får vi nyte godt av deres kompetanse, energi og distribusjonskraft, både i eksisterende aktiviteter og når vi skal distribuere Hudyas egne produkter. Å få dette super-teamet i stallen passer veldig godt med våre utviklingsplaner, og overtagelsen vil bidra til sterk vekst, omsetning og kapasitet på plattformen vår, forklarer Leknes.

– Sammen skal vi se fremover, lære av hverandre, tilføre og hente ut synergier og fortsette å vokse og skape nye verdier i Hudya, lover han.

Bransjens beste selgere

Da Martin Nørtoft og Michael Hove etablerte SalesPartners i 2015, ønsket de å skille seg ut i bransjen med kvalitative parametere som kundeopplevelse og profesjonalisme. Det gjorde at outsourcing av salgsoppgaver føltes trygt for selskap som normalt ikke benyttet den tjenesten.

SalesPartners lyktes godt med den strategien, og Martin Nørtoft avslører at oppskriften på suksessen har vært enkel:

– Sett deg inn i dine kunders og medarbeideres sted, og vær opptatt av langsiktighet, transparens og profesjonell innsats i alt du gjør, sier Nørtoft.

Oppskrift til suksess: – Sett deg inn i dine kunders og medarbeideres sted, sier Martin Nørtoft, CEO i nye Hybrid Distribution Aps, en del av Hudya Group. Foto: Mick Johansen

Med det som utgangspunkt, har den danske salgsbedriften samarbeidet med flere av Danmarks største virksomheter i årenes løp.

– Vi har ord på oss for å utdanne noen av bransjens absolutt beste selgere og salgsledere, og det er vi veldig stolte av, sier den danske salgsgründeren.

20.000 samtaler om dagen

Nå som SalesPartners aktiviteter overføres til Hybrid Distribution i Hudya Group, ser Nørtoft frem til å få søsterselskaper i både Norge og Sverige.

– Etter det vi vet, blir vi nå Skandinavias største utgående distribusjonsaktør, sier Nørtoft.

Nå legger han opp til et kjærlig farvel med SalesPartners, og et varmt velkommen til Hybrid Distribution.

– Vi får en unik mulighet til kompetansedeling på tvers av Hudyas avdelinger i de tre skandinaviske landene, og vi kan sikre en uslåelig best practice i markedet, sier Nørtoft fornøyd.

Med mer enn 20.000 daglige kundesamtaler kommer Hudya Group til å sette et solid fotavtrykk i Danmark.

Parallelt med å levere salg og møter for eksisterende og nye kunder i strøm-, avis-, tele-, organisasjons- og forsikringsbransjen, skal de nye medarbeiderne i Danmark hjelpe Hudya med å selge produkter på det danske markedet.

– Med 20.000 unike samtaler om dagen skal vi sette et solid fotavtrykk i det danske markedet, avslutter Nørtoft.