Vi bruker cookies for å forbedre din opplevelse av nettsiden vår. Du aksepterer vår bruk av cookies ved å klikke OK

Skjønnheten i Hudya-metoden

Vår Buy & Build-strategi er ispedd kjærlighet, nysgjerrighet og stolthet (og ingen fordommer) og fokus på Best practice. Vi kaller det Embrace & Extend.

La oss gå til filmens verden for å forklare Hudyas Groups strategi og hvordan vi jobber når vi kjøper nye selskap.

Du kjenner sikkert til klassikeren Pretty Woman, den romantiske komedien?

Da husker du sikkert også det uforglemmelige plottet hvor vi blir introdusert for det ekstravagante livet til den mannlige hovedrolleinnehaveren Edward Lewis (Richard Gere) som møter Vivian Ward (Julia Roberts) og blir hodestups forelsket?

Edward fremstilles som en kald og suksessfull forretningsmann, både kjent og fryktet for måten han kynisk kjøper opp selskap, deler dem opp i mange små divisjoner og vips så er det originale selskapet borte.

Skjønner du tegningen? Vel, det er IKKE slik vi kjøper selskap i Hudya. Faktisk er intensjonen bak vår Buy & Build-strategi nøyaktig det motsatte!

Vi kjøper selskap som passer med vår Hudya-strategi og som vi føler et slektskap med, og viderefører alt det positive og verdifulle i selskapet. På samme måte tilfører vi også Hudyas verdi og tankegang tilbake til selskapene vi kjøper opp. Vi omfavner og ekspanderer – Embrace & Expand.

Vi beholder det gode og krydrer med Hudya-touch

Hudyas Chief Communication Officer og med-gründer Morten Kvam forklarer vår strategi nærmere.

– Vi beholder og fortsetter å forbedre de gode greiene, som verdier, synergier, know-how og kompetanse, kryssalgs-muligheter, management-kapasitet og annen human kapital, forklarer han.

– Samtidig overfører vi tilsvarende ressurser fra Hudya-systemet tilbake til selskapene vi kjøper. Vi plukker og deler kirsebærene, for å si det sånn, fortsetter Kvam.

Hudya Group holder også integreringen på lavest mulig nivå for å spare kostnader.

– Det er et valg vi gjør tilpasset den fasen vi befinner oss i. Vi blir selvsagt kjent med hverandre og overfører nødvendig kunnskap, men vi har i stedet valgt å maksimere andre, viktigere verdier på nåværende tidspunkt, som å utvikle plattformen, igangsette kryssalg, måle plattformeffekten og opprette en ny kundeserviceavdeling, sier Kvam.

Hudya kjøper selskap som passer med vår strategi og vi føler et slektskap med, og viderefører alt det positive og verdifulle i selskapet. På samme måte tilfører vi også Hudyas verdi og tankegang tilbake.

– Det vil si, vi har gjort et visuelt unntak, men det kan vi komme tilbake til senere, smiler han.

Så langt har Hudya Group kjøpt åtte selskap i Norge, Sverige og Danmark, og søket etter å innlemme flere nye selskap fortsetter.

– Som det raskt voksende konsernet vi er, er vi til enhver tid i dialog med mellom åtte og ti potensielle M&A-kandidater, så vi har nok av spenning i hverdagen, konkluderer Morten Kvam fornøyd.