Vi bruker cookies for å forbedre din opplevelse av nettsiden vår. Du aksepterer vår bruk av cookies ved å klikke OK

Nyhet! Vi ønsker 15.000 nye mobilkunder velkommen til Hudya!

Hudya overtar Telipols kunder 1. desember. Alle kundene beholder dagens priser og betingelser, og vi gleder oss til å få alle ombord!

I dag har vi sluppet nyheten om at vi overtar Telipols kunder fra 1. desember. 15.000 nye kunder er en betydelig portefølje, og vi ser virkelig frem til å ta sats!

5. november brakte vi nyheten om at vi i Hudya overtar Telipols kunder 1. desember. Alle kundene beholder dagens priser og betingelser, og vi gleder oss til ta alle i mot!

Nyheter om kundeovertagelser i det norske mobilmarkedet kommer med jevne mellomrom, og de vekker oppsikt hver gang.

I denne bransjen kniver aktørene virkelig om kundene, som i dag har en rekke ulike abonnement å velge mellom.

Spørsmålene som kommer først, er naturlig nok:

Hva vil skje med Telipol-kundene og abonnementene når de overføres til Hudya?

Svaret er at det ikke skjer så mye.

– Når Telipol-kundene overføres til oss, kan de være trygge på at de fremdeles har et av markedets billigste mobilabonnement, sier vår produktdirektør Pål Eivind Vegard.

– Alle beholder de prisene og betingelsene de er vant til hos Telipol, inkludert Telenor-dekningen sin, sier Pål Eivind Vegard i Hudya. Foto: Tommy Arnesen

– Alle beholder de prisene og betingelsene de er vant til hos Telipol, inkludert Telenor-dekningen sin.

Vegard har lang erfaring med satsning og nytenkning i telecom-bransjen. Dagens Næringsliv fanget opp nyheten og skrev denne saken om overtagelsen i dag.

En lønnsom portefølje

Enkelte lurer også på hvorfor vi kjøper en hel kundeportefølje på denne måten?

På utkikk lenge: – Vi har vært på utkikk etter den mest lønnsomme porteføljen i markedet som et tilskudd til Hudya-plattformen, og har endt opp med å kjøpe Telipols kundeportefølje, sier administrerende direktør Leknes. Foto: Pablo Verano

Vår egen administrerende direktør Børge Leknes forklarer:

– Vi har vært på utkikk etter den mest lønnsomme porteføljen i markedet som et tilskudd til Hudya-plattformen, og har endt opp med å kjøpe Telipols kundeportefølje, sier han.

Dette oppkjøpet gir oss en rett og slett en pangstart på satsningen vår på mobiltelefoni.

Oppkjøpet av mobilporteføljen kommer i tillegg til vårt egenutviklede abonnement, Hudya Mobil.

– Hudya Mobil er et fleksibelt abonnement hvor man kun betaler for dataen man bruker uten å måtte ta stilling til hvor stor datapakke man skal trenger.  Fakturasjokk på grunn av overforbruk av data er også en saga blott hvis du velger Hudya Mobil, påpeker Vegard.

Blir som før

Når Telipol-kundene overføres til oss i desember, vil de ikke merke noe til overførselen rent praktisk. De kan bruke abonnementet sitt akkurat som før, med samme priser, betingelser og dekning.

Endringene som kan skje, er av det gode slaget.

Telipol-kundene får nemlig flere nye fordeler hos oss. De får mulighet til å spare tid og penger ved å samle andre hverdagstjenester hos oss, som forsikring, strøm og refinansiering av lån.

Telipol-kundene kan glede seg over flere nye fordeler når de overføres til Hudya, blant annet at de kan spare tid og penger på flere produkter, og få tilgang til kundeservice hele 15 timer mer hver uke. Mobilabonnementet overføres som det er i dag.

Dessuten får kundene som kommer fra Telipol tilgang til tre timer mer service og rådgivning fra oss hver dag enn de er vant til. Det utgjør 15 timer lenger åpningstid hver uke!

Vi har samarbeidet veldig godt med Telipol i denne prosessen, og det er ekstra hyggelig å vite at administrerende direktør Kristoffer Røil i Telipol overfører kundene til oss med roen i behold:

– Med Hudya er vi trygge på at kundene ikke bare vil få det like bra som tidligere, de vil få det enda bedre, sier Røil.

Vi takker for handelen og tilliten, og ser frem til å få våre 15.000 nye mobilkunder inn i varmen og over på vår Hudya-plattform!

Lurer du på noe?


Kanskje du finner svaret på siden med spørsmål og svar om Hudyas overtagelse av Telipols kunder.