Vi bruker cookies for å forbedre din opplevelse av nettsiden vår. Du aksepterer vår bruk av cookies ved å klikke OK

365 dager med Hudyas salg og service

I dag 1. november feirer vi at det er ett år siden vi i Hudya begynte å bygge opp våre effektive og kunnskapsrike salgs- og serviceteam i Bodø og Tromsø. Det er også snart ett år siden vi startet salg av forsikring levert av Frende Forsikring. 

1. november 2017 samlet vi Hudya-troppene på en stor kick off i Bodø. Kun få dager etter lanserte vi samarbeidet med Frende Forsikring om salg av riktig forsikring til riktig pris, og dermed var vi for alvor i gang med å spre Hudya-budskapet ut i markedet.

Forteller alltid om Hudya

Sammen med leder for Hudya kundeservice i Bodø, Kyrre Westeng, har vi tatt et tilbakeblikk på året som har gått.

Westeng og kollegene hans ser tilbake på 12 måneders intensiv jobbing med å bygge opp velfungerende rådgiver- og kundeserviceteam i både Tromsø og Bodø. Det har vært en spennende reise, for alle har hatt resultatmål å forholde seg til hele veien.

Hudyas medarbeidere motiveres av at stadig flere kunder ser hvordan Hudyas plattform med flere hverdagstjenester på ett sted forenkler hverdagen på flere måter. Fra venstre Oda Strøm (kundeservice), Kyrre Westeng (leder kundeservice) og Roar Eidissen (salg bedrift).

I dag består teamene i Bodø og Tromsø av et knippe dyktige og etablerte rådgivere som brenner for å lykkes i Hudya. Den viktigste erfaringen deres er hvor viktig det er å innlede alle Hudyas kundesamtaler med god, gammeldags historiefortelling.

– Vi starter med å lage et tablå som kundene gjenkjenner, så kundene selv ser hvordan og hvorfor de får en enklere hverdag som kunde hos Hudya, forklarer han.

Westeng minner om hvor krevende det er å fange en potensiell kundes interesse, og derfor må rådgiverne vise hvordan Hudya skiller seg ut.

– Stadig flere fanger opp hvor smart og praktisk det er å samle tjenester som strøm, forsikring og mobil på ett sted, sier han.

Kundene våre fristes nemlig av tanken på å slippe og surfe rundt for å finne de beste avtalene. De liker også at de får alt hos en aktør, og at de kan logge inn på én plattform med Vipps og få fakturaoversikt og betalingshistorikk på flere produkter samtidig.

– Det er også populært at vi tilbyr ett kontaktpunkt for service og hjelp, påpeker Westeng.

I en hektisk hverdag er mange opptatt av å spare tid og forenkle hverdagen, men de aller fleste er nysgjerrige på hvilke besparelser Hudya kan tilby dem i kroner og øre. Der taler tallene for seg selv.

– Når vi har en forsikringsgjennomgang eller forteller om strøm- eller mobilavtalen vår, er det lett for kundene å sammenligne våre priser og vilkår med det de har i dag. Vi ser gang på gang at vi kan konkurrere med våre gode og rettferdige avtaler og priser, som er helt uten bindingstid og uforståelige gebyrer, sier Westeng fornøyd.

Hudyas plattformeffekt er forlengst etablert, og ballen fortsetter å rulle.

– Stadig flere kunder som har kjøpt ett produkt hos oss, tar kontakt for å lære hvordan de kan spare enda mer tid og penger ved å ta i bruk flere av produktene våre, forteller Westeng, og legger til:

– Den tilliten setter vi høyt, og det motiverer oss!

Ett år i tall og fakta

Westeng har sett på kundeporteføljen som er opparbeidet siden salgsstart 8. november i fjor.

Han har valgt ut noen tall og fakta som illustrerer hva Hudya er, hvilke kunder vi tiltrekker oss og hva vi kan tilby:

Rådgiver Øyvind Holmvaag er alltid parat for en forsikringsgjennomgang.

 

  • En typisk Hudya-kunde er 41 år, har gjerne el-bil + en bil til, og bor i enebolig/rekkehus.
  • Høyeste totalbesparelse på en kunde er 30.000 kroner per år.
  • Snittpremie på forsikring er 15.221 kroner.
  • Snittsbesparelse på forsikringspremie er 21 %, som i kroner utgjør 2.802,- per år per kunde.

Hudyas kundeservice har også satt standarden for hvilket servicenivå Hudya-kundene kan forvente seg.

– Per i dag har vi fire multitaskende rådgivere. De har ekstremt godt humør, behersker alle fagområder og produkter, og svarer på alt kundene spør om i den kanalen kunden foretrekker, smiler kundeservicelederen.

Hos Hudya skal alle møtes med godt humør og et vennlig smil. Det er både rådgiver Anniken Øvrevold (bildet) og alle kollegene i Bodø og Tromsø enige om.

Hver dag har kundeservice kontakt med kunder via telefon, mail, chat, Messenger og en og annen SMS.

  • I snitt besvares alle kunder etter 14 sekunder, hvorav 80 % besvares innen 20 sekunder.
  • 92 % av kontaktsakene løses på direkten i første samtale.

– Det viktigste er at kundene får svar, og det får de alltid, med et smil, avslutter Westeng stolt.