Vi bruker cookies for å forbedre din opplevelse av nettsiden vår. Du aksepterer vår bruk av cookies ved å klikke OK

Alfy Louis: – Hudya har det som skal til for å lykkes i USA

Denne uken hadde vi i Hudya gleden av å tilbringe tid med Alfy Louis. Han er en ledende amerikansk fintech-ekspert, viden kjent for sine innovative og disruptive tilnærminger som leder til vekst. Det ble så absolutt en interessant samtale.

 

Alfy Louis er gründer, toppleder og styremedlem med mer enn 25 års erfaring innen finans, bank og teknologi.

Som gründere er vi i Hudya alltid ute etter nye impulser og tilbakemeldinger fra ulike hold. Vi var invitert til å møte Alfy Louis mandag 3. september da han holdt en presentasjon i Oslo på et event som søkte etter lovende norske selskaper for lansering i USA. Gleden var derfor stor da han takket ja til en visitt i våre Hudya-lokaler dagen etter.

Vi var veldig nysgjerrige på å høre Louis’ tanker om både Hudya spesielt og den teknologiske bransjen generelt. Ikke minst ville vi gjerne høre den erfarne gründerens synspunkter på hva som skal til for å skille seg ut i mengden av teknologiske selskap, og å velte om på det eksisterende markedet og tiltrekke oss den moderne, digitale kundens oppmerksomhet.

Tror på Hudyas kundeorienterte økosystem

Etter at vi hadde presentert Hudyas konsept og strategi tirsdag ettermiddag, hadde vi en åpen og ærlig samtale med Louis. Han delte villig vekk sine tanker om hva han mener er det viktigste tankesettet og den beste strategien for å lykkes og å vokse, både lokalt og globalt.

I løpet av samtalen fortalte Louis at han likte tankesettet bak Hudya-plattformen, og han trakk spesielt frem at vi bygger et kundeorientert økosystem fra bunnen av, samt strategien og fremtidsplanene våre. Han påpekte også at det er tydelig at Hudya bygger på en omsorg for våre kunders behov i hverdagen.

Men, han utfordret oss som kommunikatører. Helt spesifikt anbefalte han oss å jobbe mer med historiefortellingen på nettsidene våre slik at det er enklere for kundene å forstå budskapet vårt og se de gode intensjonene som ligger bak alt vi gjør.

– Kundefokus er nøkkelen, og for å lykkes, må dere skaffe dere innsikt og bruke den på en sofistikert måte.

– Kundefokus er nøkkelen, og for å lykkes, må dere skaffe dere innsikt og bruke den på en sofistikert måte, sa Louis.

Enkel og grei påminnelse; fortell en god historie, så selger du mer.

– Kunden må umiddelbart forstå hva slags problem dere kan løse. Det gjelder selvsagt ikke bare for Hudyas nettsider, det gjelder for alle nye aktører i alle markeder. Alle nye konsept må bygges omkring kundens opplevelse av å få sine behov dekket.

Louis minnet oss også på at det er viktig å tenke på kundens livssyklus når man skaper produkter og tjenester, fordi kundens behov ikke er statiske. Å se kunden og tilby relevante tilleggstjenester når kunden har behov for det, er den typen sofistikert kundebehandling han er på jakt etter.

Og vi skal definitivt gå gjennom kommunikasjonen vår og navigere mer i retning av vårt motto «No hassle. Just service».

Det finnes ikke noe som Hudya i USA i dag

Hudya er et skandinavisk konsern med globale ambisjoner, så vi var spente på hva Louis mente om hvordan Hudya ville passe inn på det amerikanske markedet.

– Først og fremst har jeg ikke sett noe lignende på det amerikanske markedet, sa Louis.

– Det er ingen som har samlet hverdagstjenester på ett sted på denne måten i USA, så der har dere i Hudya en unik mulighet.

– Det er ingen som har samlet hverdagstjenester på ett sted på denne måten i USA, så der har dere i Hudya en unik mulighet, mente han.

Louis oppsummerte møtet med en rekke argumenter for hvorfor og hvordan Hudya burde tilnærme seg det amerikanske markedet.

– Dere er en pålitelig aktør rett og slett fordi dere kommer fra Norden, og dere har allerede bevist at konseptet fungerer med tanke på alt dere har oppnådd så langt, og tallene dere genererer, så Louis.

Han trakk også frem at vi er gründere med mål og mening, og at vi må justere litt på kundekommunikasjonen for å nå inn til kunden.

– Men mest av alt må dere ikke være trangsynte og klamre dere fast til Skandinavia og Europa, understreket han.

Han sammenlignet overgangen fra Norden til USA som å ta steget fra lekeplassen til en profesjonell arena.

– Dere må tilpasse dere et globalt marked, og det vil dere få ved å satse i USA, understreket han, og trakk frem fire regioner som passende for Hudya’s virksomhet:

– USA har ikke kun «én sjel», det er store variasjoner i markedene. Det er nok ingen hemmelighet at California, New York, Massachusetts og Washington er de mest interessante regionene når dere satser i USA. Og ikke glem Canada, konkluderte han på vei ut fra møtet, samtidig som han inviterte oss til å ta kontakt for å diskutere en potensiell Hudya-lansering på det amerikanske markedet.