Vi bruker cookies for å forbedre din opplevelse av nettsiden vår. Du aksepterer vår bruk av cookies ved å klikke OK

Beitostølen Resort AS: – Hudya sparer oss for penger

Beitostølen Resort AS har signert avtale med Hudya om leveranse av strøm til selskapets hoteller, leilighets- og hytteanlegg samt Beitostølen Skiheiser og Beitostølen Sommerpark.

Hudya tilbyr strøm til spotpris med et lavt, fast påslag per kWh. Den lave prisen samt at Hudya verken har skjulte kostnader eller bindingstid, appellerte til administrerende direktør i Beitostølen Resort AS, Atle Hovi.

Hudyas Head of Business Sales, Andreas Kristensen, hadde dialogen med Hovi. Kristensen sikret avtalen etter at han og temaet hans gjennomførte en omfattende sjekk av selskapets nåværende strømkostnader, hvor de fant et betydelig sparepotensial.

Besparelser uten risiko og bindingstid

– Det var som musikk i mine ører at Hudya kunne spare oss for penger på en standardvare som strøm. Det gjorde valget enkelt og var kjøpsutløsende for vår del, sier Hovi.

Som administrerende direktør jobber Hovi kontinuerlig med kostnadsbesparelser for Beitostølen Resort AS, og han trodde de hadde den beste avtalen i markedet på strøm. Sjekken som Andreas Kristensen gjennomførte, viste imidlertid at det var et stort mulighetsrom for besparelser ved å bytte til Hudya Strøm.

– Det er som musikk i mine ører at Hudya kan spare oss for penger på en standardvare som strøm, sier Atle Hovi, adm. dir. i Beitostølen Resort AS. Foto: Bjørn B. Jacobsen

– Andreas var hjelpsom og tydelig på at han kunne spare oss for penger. Han lagde en fin, detaljert oppstilling over eksisterende avtale og Hudyas tilbud. Analysen var troverdig, fordi den viste konkret hvilke summer vi kunne spare ved å bytte til Hudya, sier Hovi, som ble overbevist da han så totalsummen.

Nå skal Beitostølen Resort spare penger med strømavtale fra Hudya. Her er barnebassenget ved spa-avdelingen på Radisson Blu.

Direktøren trekker også frem et annet pluss med Hudya-avtalen.

– Vi løper ingen risiko som kunde fordi Hudya opererer ikke med bindingstid. Det er veldig positivt, understreker han.

Hovi er positiv til Hudyas konsept med å samle flere nødvendige tjenester på ett sted, til gode vilkår og priser.

– Hudya har allerede skapt tillit ved å vise at de kan spare vår bedrift for penger på én tjeneste, så jo flere tjenester de tilbyr, jo bedre. Det betyr at det er mer hjelp å få, mener Hovi.

Håper flere inspireres til å spare penger

Andreas Kristensen er svært fornøyd med å lande avtalen med Beitostølen Resort, og synes både dialogen og prosessen har vært spennende og energigivende. Nå håper han at avtalen inspirerer flere selskap med betydelig strømforbruk eller forsikringsbehov til å ta en grundig gjennomgang og analyse av kostnadene sine.

Hudyas administrerende direktør Børge Leknes sier prosessen og avtalen med Beitostølen Resort er en god referanse på hvordan Hudya jobber.

– Dette er gjennomgående for hvordan vi behandler bedriftskundene våre, sier Leknes, og viser til at Hovi fikk oversendt en grundig analyse med konkret besparelsessum.

– Nå skal vi gå i dialog med små og mellomstore bedrifter som ønsker å kutte kostnader, og vi utvider satsningen på det sentrale østlandsområdet, forteller han.

Andreas Kristensen har oppfordringen klar:

Head of Business Sales i Hudya, Andreas Kristensen, er klar til å finne enda flere bedrifters sparepotensiale. Foto: Majken Svorstøl

– Ta kontakt for en helsesjekk av selskapets kostnader på strøm eller forsikring, så finner vi bedriftens sparepotensiale, inviterer han.

Bestill helsesjekk her, ring Andreas Kristensen direkte på telefon + 47 464 16 560, eller send en e-post til andreas@hudya.no.